Voor mij helpt het heel goed om direct te werken aan het verminderen van mijn ‘verslaving’ aan suiker en vet. Ik wil mijn lichaam afleren dat het vraagt naar dit soort producten. De volgende tips helpen mij altijd ontzettend goed. Pik eruit wat jij denkt dat voor jou ook goed werkt.

  1. Drink voornamelijk thee, koffie en water. Je hebt waarschijnlijk veel meer zin in zoete drankjes, maar dit versterkt alleen maar je trek in zoet. Ook de ‘light’ drankjes zonder suiker vermijd ik in deze periode zo veel mogelijk (of ik beperk het tot 1 glas per dag). Je wilt namelijk de zoete smaak vermijden.
  2. Haal niets lekkers in huis! Simpel, maar erg effectief. Als je kinderen hebt, haal dan dingen die jij niet zo lekker vindt.
  3. Plan wat je die dag gaat eten. ‘s Ochtends ben je nog gemotiveerd, ‘s middags wordt dat vaak minder. Door vooraf al te plannen wat je gaat eten, hoef je niet meer na te denken gedurende de dag. Je eet gewoon volgens je planning. Dit vind ik altijd heel fijn! Plan ook wanneer jij wél weer iets ongezonds gaat eten. Nooit meer snoepen gaat je niet lukken, dus 2-3x per week een genietmomentje hebben hoort er nu eenmaal bij. Denk alvast na over wat en wanneer jou genietmomentje is, dat helpt je weigeren op andere momenten.
  4. Zorg dat je altijd gezonde snacks bij je hebt, als je de deur uit gaat. Zo kom je minder in de verleiding als dingen worden aangeboden.
  5. Ga weer sporten/bewegen! Dit geeft je letterlijk positieve kracht om weer gezond bezig te gaan. Tijdens het bewegen worden namelijk gelukshormonen afgegeven aan je lichaam. Doe wat jij het leukst vindt, dan houd je het het langste vol.
  6. Praat met je partner, je gezin of met je vriendinnen over jouw plan. Maak het niet te dramatisch, het is geen streng dieet! Vertel anderen dat jij weer gezonder wilt leven, vraag ze eventueel om jou te helpen in moeilijke momenten. Dit is een extra stok achter de deur!
  7. Drink voldoende!! Ga voor minimaal 2 liter (inclusief koffie en thee) per dag. Je zult merken dat je hierdoor minder lekkere trek hebt.
  8. Ontbijt goed en eet voldoende gedurende de dag! het is misschien verleidelijk om weinig te eten, want misschien wil je wat afvallen. Dit werkt alleen maar averechts, want je krijgt lekkere trek!
  9. Eet meer eiwitrijke producten, daardoor houd je langer een vol gevoel. Ook doet het niets met je bloedsuikerspiegel (die suikerboost-verslaving!). Voorbeelden van eiwitrijke producten zijn vlees, vis, ei, melkproducten (kwark!), peulvruchten en noten. Probeer ze bij iedere maaltijd te eten.
  10. Met deze tips moet het toch lukken om die draad weer op te pakken!

SUCCES!

Wil jij elke week een lekker recept? Meld je aan voor de informatiebrief!
Producten waar je misschien in geïnteresseerd bent

Vind je mijn blog leuk? Klik op de deelknop hieronder!

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest

Vergeet niet dit e-boek te downloaden!

Dit boek gaat je helpen met het krijgen van een platte buik d.m.v. voeding!