Koolhydraatbeperkt menu

Hieronder vind je een menu dat gemaakt is met minder koolhydraten:

Koolhydraat beperkt: Circa 75-100 gram koolhydraten per dag

Het koolhydraatbeperkte dieet is geschikt voor mensen die:

  • Een licht actief beroep hebben
  • Af en toe licht sporten
  • Dagelijks bewegen
  • Op streefgewicht zijn na het volgen van een koolhydraatarm dieet

Val je onder deze categorie, dan is een gemiddelde hoeveelheid van 75-100 gram koolhydraten per dag een goede richtlijn om mee te starten. Probeer dan het dagmenu hieronder eens uit.

Voorbeeld dagmenu

Ontbijt: Een mug cake van 1 el havermout, 1 el lijnzaad, 1 ei, 1 kleine banaan of 1⁄2 grote banaan (70 gram), Scheutje ongezoete amandelmelk, 1 tl-kaneel en/of cacaopoeder, 20 gram ongezouten amandelen. Serveer er 100 gram Griekse yoghurt naast.

Lunch: Een salade van 75 gram boerenkool, 1 handje gedroogde cranberry, 1 mandarijn, 1/2 appel, 1 gekookt ei, 2 el pijnboompitten en een scheutje olijfolie.

Snack: Komkommer met een lepel notenpasta

Diner: 
Broccolisoep: 350 gram broccoli, 75 gram gerookte zalm, 20 gram quinoa, 10 gram pijnboompitten, 10 gram Griekse yoghurt, 1 ui, 1 teentje knoflook, 1/2 bouillonblokje.

Heb je een bijvoorbeeld een halve appel over? Bewaar deze dan in een afgesloten bakje in de koelkast en nuttig hem de volgende dag.


Print Friendly, PDF & Email
Share this Page