Vitamine D

Waarom is vitamine D(3) zo belangrijk?

Vitamine D is inderdaad belangrijk o.a. voor:

  • Aanmaak van botten en gebit
  • Regulerende werking op hartritme en zenuwstelsel

Een tekort aan vitamine D(3) kan de volgende symptomen geven:

  • Weke pijnlijke botten
  • Calcium tekort
  • Spierzwakte
  • Lusteloosheid

vitamine D
kaas

Het is dus belangrijk dat je deze vitamine binnen krijgt. Dit is goed te doen door middel van dierlijke voeding zoals:

  • Haring
  • Zalm
  • Makreel
  • Boter
  • Eigeel
  • Kaas
  • Melk

Helaas is het zo dat we te weinig vitamine D(3) binnen krijgen via ons voedsel en het verstandig is om een suppletie te slikken. Dit kan o.a. door D3 te slikken of eigenlijk is het nog beter om een combinatie te nemen van Calcium, Magnesium en D3. Deze vitamines en mineralen versterken elkaar en daardoor wordt het beter door ons lichaam opgenomen.

Wil jij de meest gezonde vitamines en mineralen als bijvoeding? Neem dan contact op en ik kan je hier bij helpen.

CalMagD
multivitaminen/multimineralen
header logo

Wil jij elke week een lekker recept? Meld je aan voor de informatiebrief!
Producten waar je misschien in geïnteresseerd bent

Vind je mijn blog leuk? Klik op de deelknop hieronder!

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest

Vergeet niet dit e-boek te downloaden!

Dit boek gaat je helpen met het krijgen van een platte buik d.m.v. voeding!