Mijn favoriete lunch

Wraps, maar dan met weinig koolhydraten! Het ei geeft je lichaam de noodzakelijke proteïne en de zalm biedt een grote hoeveelheid omega-3 vetzuren. Deze wrap is extra lekker door de spread van doperwten en roomkaas. Eet smakelijk!

Ingrediënten voor 1 portie:

・diepvries doperwten (12,5 gr)

・1½ eieren (105 gr)

・olijfolie (1¼ tl, 5 gr)

・zout en peper (naar smaak)

・magere roomkaas (37,5 gr)

・citroensap (¼ tl, 1,3 ml)

・rucola (25 gr)

・gerookte zalmplakjes (50 gr)

・tuinkers (6,3 gr)

Instructies voor 1 portie:

1. Giet heet water over de doperwten en laat ze ontdooien.

2. Vermeng ondertussen de eieren met een theelepel olijfolie en zout en peper naar smaak.

3. Giet een kwart van het mengsel in een voorverwarmde anti-aanbakpan en bak beide kanten op een laag vuur. Bak iedere omelet op deze manier met een theelepel olie.

4. Giet de erwten af en prak ze met een vork fijn. Vermeng ze met de roomkaas en het citroensap. Voeg zout en peper naar smaak toe.

5. Verspreid het roomkaasmengsel over de omeletten en doe er wat rucola overheen. Garneer met zalm en tuinkers.

6. Rol de omelet voorzichtig op en serveer met een cocktailprikker erin.

7. Eet smakelijk!

Wil jij elke week een lekker recept? Meld je aan voor de informatiebrief!
Producten waar je misschien in geïnteresseerd bent

Vind je mijn blog leuk? Klik op de deelknop hieronder!

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest

Vergeet niet dit e-boek te downloaden!

Dit boek gaat je helpen met het krijgen van een platte buik d.m.v. voeding!